INFORMÁCIE - ČO JE TO PROTEKTOR?



Protektor je obnovená pneumatika, ktorá umožňuje predĺženie funkčných vlastností ojazdenej pneumatiky a je to najekologickejší spôsob recyklácie pneumatík.

Ako prebieha protektorovanie pneumatík?

1. Systém protektorovania za tepla Ojazdená pneumatika (kostra) je dôkladne skontrolovaná z hľadiska poškodenia, veku, indexov a celkového stavu. Potom je z pneumatiky odstránený starý dezén a bočné nápisy. Na obrúsenú pneumatiku je nanesený spojovací roztok a nový nezvulkanizovaný kaučukový materiál. Potom je do nového materiálu pri tlaku 14 atm. a teplote 150°C vylisovaný nový dezén. Z pneumatiky sú odstránené výtoky z lisovania a je opäť skontrolovaná. Pneumatika je pripravená na ďalšiu montáž.

2. Systém protektorovania za studena Ojazdená nákladná pneumatika (kostra) je dôkladne skontrolovaná z hľadiska poškodenia, veku a celkového stavu. Potom je z pneumatiky odstránený starý dezén. Na obrúsenú pneumatiku je nanesený spojovací materiál a potom nový, už zvulkanizovaný, dezén. V autokláve potom dochádza pri tlaku 6 atm. a teplote 115°C ku zvulkanizovaniu dezénu s kostrou. Z pneumatiky sú odstránené výtoky z lisovania a je opäť skontrolovaná. Pneumatika je pripravená na ďalšiu montáž.

Osobné, dodávkové, športové a off-road pneumatiky sú vyrábané technológiou za tepla a sú pri výstupnej kontrole vždy podrobené pretlakovej skúške.
Nákladné pneumatiky sú vyrábané technológiou za tepla aj za studena a vždy sú skontrolované röntgenovou (shearografickou) skúškou.


Prečo kúpiť protektor?

Cena je nižšia, než cena novej pneumatiky.
Porovnateľný kilometrový priebeh ako u nových pneumatík.
U serióznych firiem záruka až do úplného ojazdenia a veľký pokrok v kvalite vrátane moderných dezénov.