Protektor je obnovená pneumatika, ktorá umožňuje predĺženie funkčných vlastností ojazdenej pneumatiky a je to najekologickejší spôsob recyklácie pneumatík.
Ako prebieha protektorovanie pneumatík?
1. Systém protektorovania za tepla Ojazdená pneumatika (kostra) je dôkladne skontrolovaná z hľadiska poškodenia, veku, indexov a celkového stavu. Potom je z pneumatiky odstránený starý dezén a bočné nápisy. Na obrúsenú pneumatiku je nanesený spojovací roztok a nový nezvulkanizovaný kaučukový materiál. Potom je do nového materiálu pri tlaku 14 atm. a teplote 150°C vylisovaný nový dezén. Z pneumatiky sú odstránené výtoky z lisovania a je opäť skontrolovaná. Pneumatika je pripravená na ďalšiu montáž.
2. Systém protektorovania za studena Ojazdená nákladná pneumatika (kostra) je dôkladne skontrolovaná z hľadiska poškodenia, veku a celkového stavu. Potom je z pneumatiky odstránený starý dezén. Na obrúsenú pneumatiku je nanesený spojovací materiál a potom
...